Marketing algemeen
 
Psychology
Posted on: februari 24th, 2017 by Pim No Comments

Schrijven over content en het produceren hiervan blijft de meest vooraanstaande hobby van menig schrijver of (online) marketeer. Ondertussen ben je waarschijnlijk doodgegooid met tientallen e-books, marketingmodellen en casestudies. Niet voor niets zijn hier hele studies aan geweid – het kost nu eenmaal veel tijd om je de materie eigen te maken. Maar zoals iedereen weet, is marketing in de basis terug te brengen tot het gericht toepassen van diverse psychologische basisprincipes. Door je aan een aantal vuistregels te houden, weet jij al gauw hoe je succesvolle content produceert voor je bedrijf of website. Hieronder geef ik je 4 van deze principes, van waaruit je meer houvast krijgt bij het bedenken en vormgeven van de content op je website.

Lees meer

07 sep 2016
 .
buyerpersona
Posted on: september 7th, 2016 by admin No Comments

Een buyer persona creëren, kan een flinke toegevoegde waarde hebben voor je business. Buyer personas zijn fictieve, gegeneraliseerde vertegenwoordigers van jouw ‘ideale’ klant. Ze helpen je een beeld te geven van de soort persoon waar jij je op aan het richten bent. Daarbij helpt het je je klanten op een humane manier te benaderen. Wanneer je een goed beeld hebt van je buyer personas, weet je hoe je je content op moet bouwen en heb je het overeenkomstige koopgedrag van je doelgroepen in kaart gebracht. Vandaag brengen we je hier alles over bij; van het opstellen van een buyer persona tot de daadwerkelijke uitvoering hiervan.

Lees meer

11 aug 2016
 .
brand1
Posted on: augustus 11th, 2016 by admin No Comments

Iedereen wil snel succes op het internet behalen en een online brand opbouwen. Sommige bedrijven doen er tientallen jaren over om een erkende naam binnen hun business te worden, sommigen lukt het nooit, maar er zijn ook partijen die hier nog geen maand voor nodig hebben gehad. Iedereen wilt erkend en herkend worden binnen hun niche en hun potentiële afzetmarkt optimaal benutten. SAM Online Marketing is gespecialiseerd in online business. Daarom hebben wij voor jou de vijf basisprincipes op een rij gezet om from scratch jouw online brand op te bouwen.

Hier gelden natuurlijk andere regels wanneer jij naam voor jezelf wilt maken in de horeca.
Lees meer

15 jun 2016
1 reactie.
horeca1
Posted on: juni 15th, 2016 by admin 1 Comment

Online marketing voor een restaurant? Het is mogelijk. Steeds meer grote horeca organisaties en restaurants promoten hun diensten tegenwoordig ook via het internet. Horecapubliek staat bekend als kuddepubliek dat snel haar vizier op die nieuwe bistro om de hoek richt. Echter is deze nieuwe bistro binnen een paar maanden ook weer leeg. Vandaag zullen wij je helpen een goede online marketing techniek op te zetten voor je website, zodat jij elke maand nieuwe gasten naar je restaurant kunt trekken. Hoe jij online marketing voor je restaurant gebruikt? Je leest het hier!

Lees meer

sca1
Posted on: januari 5th, 2016 by admin No Comments

Anno 2016 is er een nieuw fenomeen in de online reclamewereld: sponsored content. Door de opkomst van verschillende ad-blockers, zowel op de computer als smartphones, hebben pop-ups en andere vormen van reclame steeds minder zin voor bedrijven. Vooral de laatste twee jaar is de sponsored content hierdoor steeds meer in opkomst. Het is een nieuwe manier om ad-blockers te omzijlen en de consument alsnog te ‘voorzien’ van reclames. Hierdoor is het moeilijk reclames te onderscheiden van daadwerkelijke nieuwsberichten. Wat is sponsored content eigenlijk en hoe herken ik het? Dat is de hoofdvraag die in dit artikel behandeld zal worden. Lees direct verder over sponsored content!

Heb jij ook al gelezen hoe jij inspeelt op de feestdagen?

Lees meer

01 dec 2015
 .
cautionmadness
Posted on: december 1st, 2015 by admin No Comments

De top 5: Hoe speel je in op de feestdagen?

Ongeacht de branche waar je je in bevindt, de maand december is voor menig ondernemer een uitgelezen kans om uitgebreid te cashen. Elke consument verkeerd in een feeststemming en gaat er al vanuit een flinke pijn in de portemonnee te voelen, wanneer het nieuwe jaar zal beginnen. Om hier optimaal gebruik van te maken, zal je je moeten onderscheiden van je concurrenten. Omdat het te laat is om nu nog grote veranderingen toe te passen, hebben we een aantal tips voor op de korte termijn voor je.
We hebben eigenlijk tientallen tips voor je. Maar om het je gemakkelijk te maken, hebben we de belangrijkste (vanuit onze SEO achtergrond) voor je op een rijtje gezet.
Hier is de top 5!

Heb jij ook al gelezen over video marketing?

Lees meer

ovm1
Posted on: november 24th, 2015 by admin No Comments

December staat alweer voor de deur en terugkijkend op het jaar 2015 springt er een onderwerp uit wanneer je het hebt over online marketing: Video Marketing. Het is misschien wel het meest gehypte onderwerp van het afgelopen jaar, waardoor wij niet achter kunnen blijven het een plekje in onze wekelijkse blog te geven. Wat moet je weten over video marketing en hoe zet je een succesvolle video campagne op?

Hiermee kun jij ook senioren bereiken. Lees verder hoe je ook op andere manieren commitment bij senioren kunt creëren.

Lees meer

engaging the aging
Posted on: november 17th, 2015 by admin No Comments

Engaging the aging: Hoe creëer ik commitment bij senioren?

Een oudtante die je bombardeert met linkjes, je oude basisschool juffrouw die je berichten stuurt op Facebook, internet is hot bij senioren. De laatste jaren is de online markt flink gegroeid, mede door de intrede van 65-plussers. Omdat dit een relatief nieuwe markt is, haalt nog niet iedereen hier het optimale uit. Hierom is dit jouw wake-up call om deze kans wel optimaal te benutten. Vandaag zal je lezen hoe je commitment moet creëren bij dit nieuwe online publiek en zorg je ervoor dat je nog meer uit het internet zal halen.

Ook bij senioren gaat The Golden Circle trouwens op!

Lees meer

27 jul 2015
Toegevoegd door:

The Golden Circle

Categorie: Marketing algemeen
 .
goldencircle
Posted on: juli 27th, 2015 by admin No Comments

The Golden Circle

The Golden Circle is een van de bekendste marketingmodellen, bedacht door Simon Sinek. In zijn model gaat hij in op de vraag waarom sommige bedrijven of organisaties succesvol zijn en anderen niet.

Zoals in de afbeelding te zien is, gaat the Golden Circle uit van drie niveaus waarop bedrijven opereren; what, how en why. Wat doe je, hoe doe je het en waarom doe je het. Simon Sinek legt in zijn model uit dat het gros van de bedrijven het model van buiten naar binnen benaderen, terwijl de écht succesvolle bedrijven, zoals Apple, juist van binnen naar buiten werken.

Lees ook eens over Guerrilla Marketing!

Lees meer

14 jul 2015
 .
guerilla
Posted on: juli 14th, 2015 by admin No Comments

Guerrilla marketing | Oorlog ter promotie?

Het klinkt misschien raar: een oorlogstechniek gebruiken als marketing vorm. Ik ben het met je eens dat dit nogal ongewoon klinkt, maar Guerilla marketing blijkt een zeer effectieve manier te zijn om met een beperkt budget grote doelen te bereiken.

Guerrilla marketing speelt trouwens ook in op A Sense Of Urgency.

Wat is Guerrilla marketing?

Guerilla marketing is een marketingtechniek waarbij met een relatief klein budget op een ludieke manier gepoogd wordt een groot resultaat te halen. Het begrip vindt zijn oorsprong in de Guerilla oorlogen, waarbij een kleine groep strijders een veel grotere tegenpartij de baas konden zijn.
Lees meer

Zoekwoorden

facebookgoogle+twitterlinkedin

© 2017 SAM Online Marketing. Alle rechten voorbehouden. - Created by SAM Online Marketing & Webdesign

Algemene voorwaarden - Sitemap