Google Reviews
Home » Blog » Deze bedrijven profiteerden van de coronacrisis
Delen facebook instagram linkedin

Er zijn veel bedrijven die hebben geleden en nog steeds lijden door de gevolgen van de coronacrisis. Maar dit is niet voor alle bedrijven het geval. Er zijn ook bedrijven die juist goede zaken hebben gedaan dankzij de coronacrisis. Een van deze bedrijven is Verpakking Voordeel, een van onze klanten. Door de topposities die wij met onze strategie hebben gehaald konden zij profiteren van de verhoogde vraag naar verzenddozen, -zakken en andere verpakkingsmaterialen voor webshops. In deze blog gaan we wat verder in op branches en bedrijven die juist positief resultaat hebben gehaald dankzij de coronacrisis.

Online winkels

Allereerst pakken we de grootste winnaars. Grote webshops zoals Bol.com en Amazon hebben een gigantische groei doorgemaakt doordat ‘normale’ winkels dicht moesten maar de pakketbezorgers bleven rondrijden voor de online webshops. Hierdoor gingen de mensen die niet meer in de winkels konden shoppen, online shoppen. Dit heeft ervoor gezorgd dat bedrijven die online hun producten aan boden alsnog konden blijven groeien, ondanks de crisis. Dit had ook weer zijn effect op bedrijven zoals Verpakking Voordeel waardoor zij ook verder konden groeien. Het zijn dus niet alleen de online winkels die verder groeiden maar ook de bedrijven die bij hen in de supply chain zitten. Maar voor sommige bedrijven kan het ook te veel worden. We weten bijna allemaal wel hoe druk PostNL en de andere pakketbezorgers het hebben gehad en vaak nog steeds hebben. Dus het kan ook té veel worden.

Supermarkten

Niet alleen online zijn er grote winsten behaald. Ook supermarkten hebben geweldige omzetten gedraaid, vaak net zo goed als tijdens de kerstperiode. Maar dit kwam niet alleen doordat de supermarkten open mochten blijven maar ook door een groei van online bestellingen van boodschappen. Toch weer dat online gedeelte, het is belangrijk en het lijkt steeds belangrijker te worden, ook voor bedrijven die eerst voornamelijk offline resultaat haalden. Het is namelijk niet alleen zo dat de bekende supermarkten Albert Heijn, Jumbo, en ga zo maar door zijn gegroeid, maar ook online supermarkten die enkel bezorgen, zoals Picnic, hebben een grote groei doorgemaakt en konden soms de vraag zelfs niet aan.

Aanbieders online diensten

Er zijn verschillende online diensten die gretig aftrek ondervonden tijdens de hoogtijdagen van de coronapandemie. Niet alleen Netflix en andere videostreamingdiensten zagen een groei van aantal abonnees en daardoor omzet. Ook bedrijven die software aanbieden voor online vergaderen maakten een grote groei door. Als je vroeger zoom zag staan, dan dacht je aan de zoom van een kledingstuk. Bij veel mensen gaat de gedachte nu naar Zoom, het programma voor online vergaderdiensten. Dit werd en wordt nu veel gebruikt vanwege het feit dat mensen niet bij elkaar in een ruimte kunnen of mogen zijn om te vergaderen. Niet alleen Zoom merkte een groei in gebruikers maar ook Microsoft Teams en Google Meet worden veel vaker gebruikt.

Maar dat is niet alles. Toen de sportscholen dicht gingen en je buiten niet met meer dan twee personen mocht lopen of fietsen werd er gekeken naar alternatieven. Hierdoor kwamen bedrijven zoals Zwift in het vizier van fanatieke wielrenners. Maar ook andere bedrijven die online fitness alternatieven en lessen aanboden schoten als paddenstoelen uit de grond om aan de vraag van fanatieke sporters te voldoen.

Makers hygiëneproducten, mondkapjes en biotechbedrijven

Iedereen kan zich nog wel herinneren hoe schaars de flesjes handgels en mondkapjes waren. Dit heeft de bedrijven die dit verkochten en de producenten geen windeieren gelegd. De enorme stijging in vraag was zelfs zo groot dat er maatregelen genomen moesten worden dat niet iedereen de hele voorraad opkocht. Bij veel drogisterijen was de prijs van de flesje handgel enorm gestegen en mocht je er vaak maar één of twee per klant kopen. Maar ook de enorme run op wc-papier zullen vele mensen nooit meer vergeten. Er was angst voor een tekort maar gelukkig is dat altijd bij een angst gebleven en nooit realiteit geworden.

Maar dat is niet alles, want er was ook werk aan de winkel voor biotechbedrijven om een vaccin te maken tegen het virus. Er werd veel geld geïnvesteerd in bedrijven die zich hier mee bezig houden. Dit heeft ervoor gezorgd dat de aandelen van deze bedrijven omhoog schoten.

Fietsenmakers

Omdat je in het openbaar vervoer verplicht bent om een mondkapje op te doen, zijn er veel mensen die tijdens de crisis massaal aan het fietsen zijn geslagen. Niet alleen voor woon-werk verkeer maar ook om zich te verplaatsen in de stad. Daarnaast zijn mensen ook in hun vrije tijd meer gaan fietsen. Dit heeft ervoor gezorgd dat fietsenmakers het ongelofelijk druk hebben, niet alleen met de verkoop van nieuwe fietsen maar ook met de reparaties. Ook heeft de crisis ervoor gezorgd dat de populariteit van elektrische fietsen enorm is toegenomen.

Online was nog nooit zo belangrijk

Wat we kunnen leren van deze periode is dat websites en webshops nog nooit zo belangrijk zijn geweest voor bedrijven. Niet alleen om potentiële klanten te informeren maar ook om verkopen te doen via de website. Maar om dit te verwezenlijken is het wel belangrijk dat (potentiële) klanten jou kunnen vinden. Het grootste gedeelte van de gebruikers van internet gebruiken zoekmachines om hun zoekvraag te beantwoorden. Alleen wanneer je al een hele grote naam bent zullen mensen rechtstreeks naar jouw website gaan. Wanneer dit niet het geval is, is het belangrijk dat je goed vindbaar bent in Google. Maar hoe krijg je dit voor elkaar? Dit krijg je eenvoudig voor elkaar door de specialisten van SAM Online Marketing in te schakelen!

Ons team van experts op het gebied van zoekmachine optimalisatie staat klaar om jouw website en/of webshop naar grote hoogtes te stuwen in de organische resultaten van Google. Op basis van een bewezen strategie en realistische doelstellingen gaan we een samenwerking aan om jouw website op de topposities te krijgen. Wil je weten hoe jouw website er nu voor staat? Vraag dan een gratis SEO scan aan. Of wil je gelijk meer weten over de mogelijkheden bij ons? Neem dan direct contact met ons op en wij vertellen jou alle mogelijkheden bij ons bureau!

Gratis SEO Scan

Doe de gratis SEO Scan!