Google
 
05 okt 2016
 .
Posted on: oktober 5th, 2016 by Pim No Comments

Penguin 4.0: een vooruitzicht naar de toekomst?

Na een paar jaar te hebben moeten wachten, is Google eindelijk met haar Penguin 4.0 update gekomen. Bedrijven schoten in de stress, zoekresultaten begonnen van hot naar her te vliegen en de wereld van online marketeers werd even grondig door elkaar geschud. ‘Is alles wat ik de afgelopen jaren heb gedaan voor niets geweest?’, dachten veel SEO-ers. Alhoewel er al jaren werd toegeleefd naar deze update, is de impact enorm geweest en werd menigeen flink verrast.

(Gelukkig) is de storm ondertussen wat gaan liggen; de rankings van veel organisaties zijn weer stabiel geworden en de meeste zoekwoorden hebben hun plek gevonden. Toch heeft de update flink wat teweeg gebracht en kan dit onderdeel van Google’s algoritme niet meer op eenzelfde manier worden bekeken als voorheen. De vraag is nu natuurlijk: ‘wat is de invloed van Google Penguin 4.0 op mijn positie in Google?’.Lees meer

28 sep 2016
 .
Posted on: september 28th, 2016 by Pim No Comments

‘Google is een monopoly aan het creëren op het volledige internetgebruik.’ Tenminste, dat is wat veel experts momenteel beweren.

Dat s ’werelds grootste zoekmachine een enorme mogendheid is, weten we allemaal al; iedereen maakt dagelijks gebruik van het overzichtelijke systeem en zoekt van alles op. Toch komen er steeds meer berichten aan het oppervlak dat Google hier niet bij wilt stoppen en haar machtspositie verder uit wilt breiden.

Door diep in de materie te duiken, beginnen er toch vermoedens te heersen dat wat Google allemaal probeert te bewerkstelligen, niet helemaal in de haak is. Google heeft al een monopolypositie binnen het online zoekgedrag van mensen, maar probeert zich ook in deze positie te manoeuvreren voor de rest van het internet. Hoe zij dit doen? Je leest het hieronder!

Lees meer

21 jul 2016
Toegevoegd door:

Gezakt in Google: de oorzaken

Categorie: Google
 .
Posted on: juli 21st, 2016 by admin No Comments

De telefoon stond al een tijdje stil. Er kwamen maar geen aanvragen binnen. Op een gegeven moment begon het te jeuken. Je pakte Google Analytics erbij en zag dat het aantal bezoekers op je website aanzienlijk was gedaald. De oorzaak hiervan: je was gezakt in Google. De zoekwoorden waar je voorheen nog in de top 3 stond, zijn nu uit de top 5 gevallen. Hoe is dit mogelijk en wat zijn mogelijke oorzaken hiervoor? Lees verder en ontdek meer over de mogelijke redenen dat jij gezakt bent in Google.

Lees meer

13 jul 2016
 .
Posted on: juli 13th, 2016 by admin No Comments

Rich snippets zijn momenteel hét middel om jezelf te onderscheiden binnen Google. Ook al heb je niet die nummer één positie, kun je de bezoekers toch triggeren om op jouw website te klikken en niet die van je concurrent. Een stukje broncode kan er voor zorgen dat jij er uitspringt. Dat stukje broncode heeft vele varianten, die allen rich snippets worden genoemd. Wat zijn rich snippets en hoe kun jij ze in jouw voordeel gebruiken? Je leest het hier!

Lees meer

29 jun 2016
 .
Posted on: juni 29th, 2016 by admin No Comments

Search Engine Optimization of Search Engine Manipulation

De wereld stond vorige week even op zijn kop. Geruchten gingen dat Google Search Engine Optimization (SEO) steeds meer ging zien als spam – iets waarvoor je gestraft kunt worden. Nu spreken zij dit zelf ten zeerste tegen, maar de realiteit spreekt boekdelen. Zoekmachine manipulatie kan je blijkbaar wel op een straf komen te staan. Google is namelijk in een juridisch gevecht met een uitgever, wiens website compleet werd verwijderd uit Google’s organische zoekresultaten. Google’s officiële statement hierop was als volgt:

Lees meer

25 mei 2016
 .
Posted on: mei 25th, 2016 by admin No Comments

Je website is volledig geoptimaliseerd en door hard werken heb je redelijk tot goede posities weten te genereren op de voor jou relevante zoektermen. Er komen genoeg klanten binnen en je kan goed leven van je online werkzaamheden. Wat nu? Je wilt dit optimaliseren niet tot in de lengte der jaren blijven doen, maar wel je positie in Google behouden. Vandaag nemen we je mee langs een aantal meetpunten. Op deze manier kan jij je online succes behouden, zonder dat je hier een fulltime job aan heb. Hoe behoud jij je positie in Google? Je leest het hieronder!

Misschien vind je ons stuk over de alternatieven voor Google ook wel interessant!

 

Lees meer

26 apr 2016
 .
Posted on: april 26th, 2016 by admin No Comments

SEO anno 2016: De alternatieven voor Google

We gaan het gewoon zeggen: in SEO draait niet (langer) alles om Google. Veel SEOers hebben de neiging zich blind te staren op de zoekmachine, terwijl de mogelijkheden veel breder zijn en er kansen liggen in andere mediums. De twee belangrijkste punten in het optimaliseren van websites zijn het genereren van traffic en het converteren van je bezoekers. Of je je traffic genereert van Google of een andere plek maakt niet uit, als het maar gerichte bezoekers zijn. Vandaag zullen wij de andere kant van het mes belichten en dieper ingaan op de alternatieven voor het aantrekken van bezoekers.

Lees ook eens verder over het einde van Google PageRank.

Lees meer

16 mrt 2016
 .
Posted on: maart 16th, 2016 by admin No Comments

Het is eindelijk zo ver gekomen. Het einde van het fenomeen waar wij SEO specialisten mee groot zijn geworden – Google PageRank. Google is de komende weken bezig om de numerieke score voor het publiek weg te halen en het naar de achtergrond te doen verdwijnen. Verandert zoekmachine optimalisatie hoe wij het kennen? Vandaag zullen wij je vertellen over de geschiedenis van Google PageRank en ten slotte: Hoe nu verder?

Lees ook eens verder over de nieuwste bedreiging voor Google: In App Search.

Lees meer

17 feb 2016
 .
Posted on: februari 17th, 2016 by admin No Comments

We hadden ons er eigenlijk al bij neergelegd. De zoekmachine Google nam de wereld over. Niet alleen wat het by far de beste zoekmachine, met verreweg het hoogste zoekvolume, maar ook was het onlangs officieel het grootste bedrijf ter wereld. Echter bemerk ik de laatste tijd een lichte verandering hierin. Ben je namelijk bekend met het fenomeen ‘in app search’? Op dit moment staat het fenomeen nog in de kinderschoenen en zit het heel lichtjes aan de poot van Google haar troon te zagen, maar binnenkort kan het misschien weleens serieuze vormen gaan aannemen. Vandaag gaan wij een aantal gegevens en ontwikkelingen betreffende in app search voor je onder de loep nemen, op basis waarvan we een prognose gaan stellen. ‘Is in app search een geduchte concurrent voor Google?’

Heb je ook al gelezen over Google Rankbrain?

Lees meer

11 nov 2015
 .
Posted on: november 11th, 2015 by admin No Comments

Het Google RankBrain algoritme – Zijn wij nog wel nodig?

Anno 2015 is er niks relevanter dan de vooruitgang van technologie, met in het bijzonder de opkomst van supercomputers. Deze ‘kunstmatige intelligentie’ kan zelf dingen leren, verbanden leggen en beslissingen nemen. Zo ook het nieuwe algoritme van Google, RankBrain. Gaat de hedendaagse technologie hier niet te ver mee en sluit het hiermee de inbreng van ‘echte’ werknemers definitief uit? Wat gaat het nieuwe algoritme betekenen voor jouw zoekmachine tactiek? Je leest het hieronder!

Heb jij ook al gelezen over de Penguin update van Google?

Lees meer

Zoekwoorden

facebookgoogle+twitterlinkedin

© 2017 SAM Online Marketing. Alle rechten voorbehouden. - Created by SAM Online Marketing & Webdesign

Algemene voorwaarden - Sitemap